2014. január 23., csütörtök

FOCACCIA DI RECCO (ropogós, sajtos lepény)



Ez egy olasz ropogtatni való, szigorúan sajtimádóknak :) Nagyon egyszerű elkészíteni, annyi titka van, hogy jó minőségű sajtokat kell használni hozzá.
A szinte rétestészta vékonyságú ropogós tészta közt nyúlós sajtocska bújik meg. Igazi sikert  arathatunk vele egy borozgatós nyárestén.
Az eredeti recept itt található remek fázisfotókkal. Sajnos magyar oldalon nem találtam hozzá leírást.

Hozzávalók

50 dkg liszt
2,5 dl víz
0,5 dl olívaolaj
1 csapott evőkanál só
sajtok
friss rozmaring


Elkészítés

A lisztet a vízzel, olajjal és sóval nagyon alaposan kidagasztjuk. Én picivel több olajat tettem hozzá és úgy volt igazán rugalmas a tésztám.
A kigyúrt tésztából gombócot formálunk és lefóliázzuk, majd 1 órát állni hagyjuk szobahőmérsékleten.
Amikor kipihente a tészta a fáradalmait, vegyük 6 részre. Nekem 3 pizza nagyságú lepénykém lett, de olyan formára és nagyságúra nyújtható, amilyenre csak szeretnénk.
Minden gombócot egy szilikonlapon szép vékonykára nyújtunk. Kézben is megforgathatjuk, hogy segítsük a vékonyra nyújtást.
A pizzaformát béleljük ki a tésztával, majd morzsoljunk rá különböző sajtokat. A sajtokat nagy darabokban tegyük a tésztára, nem baj, ha hepehupás a felszíne.  A másik gombócot is nyújtsuk ki és fedjük le vele a sajtokat. A széleit csipkedjük össze, a tetejét szurkáljuk meg, majd kenjük meg olívával és mehet a legalább 200 fokos sütőbe. 6-8 perc alatt elkészül.
Az egyiket simán készítettem, a másodiknak a tetejét megszórtam friss rozmaringgal, a  harmadikat pedig úgy készítettem, hogy a sajtot szórtam meg rozmaringgal.
Nekem a rozmaringos változatok ízlettek a legjobban, friss paradicsommal valami mennyei rágcsa volt.



2 megjegyzés:

  1. Én sajtimádó vagyok, mindenre szórok sajtot amire csak lehet! :) Gyönyörű és csábító amit hoztál és a jelek szerint - mert nem találtál magyar leírást - úttörő is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt még régebben sütöttem, akkoriban semmit sem találtam róla. Valamiért nem lett népszerű, de koskacukor elkészítette és neki is ízlett. Most ide is feltettem, hátha kedvet kaptok hozzá :)

      Törlés