2014. február 27., csütörtök

BÖGRÉS MÁKOS SÜTEMÉNY MEGGYEL

mákos bögrés sütemény meggyel

Szerintem ez a világ legegyszerűbben és leggyorsabban elkészíthető sütije. Anyukám a nagy mestere a bögrés sütemények készítésének, ez a recept is tőle származik.
Pontosan 25 perc alatt tettem az asztalra. Ugye ez mindenki idejébe belefér.
Köszi anya a receptet :)

Hozzávalók

1 bögre darált mák
1 bögre liszt
1 bögre cukor (nálam 3/4 volt)
1 bögre magozott meggy
1 tojás
1 bögre tej (nálam 3/4 és 1/4 bögre olaj volt)
1 t.k. fahéj
1/2 csomag sütőpor
1/2 citrom reszelt héja


 Elkészítés

Fogjunk egy bögrét, az enyém 2,5 dl-es volt. 
Vegyünk elő egy nagyobb tálat és egy kisebb tepsit és a sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A bögrével mérjük ki a száraz hozzávalókat és borítsuk egy nagy tálba. Ízesítsük fahéjjal és reszelt citromhéjjal és keverjük el benne a sütőport is. 
Üssük rá a tojást és öntsük rá a tejet és olajat.
Elvileg nem kell bele zsiradék, de én ragaszkodom az olajhoz, mert szerintem sokkal szaftosabb lesz tőle a sütemény. 
Egy fakanállal keverjük össze az egészet.
A meggyet csepegtessük le, kevés liszttel hintsük meg és keverjük a masszába.
A tepsit kenjük ki vajjal és lisztezzük, borítsuk bele a masszát és 180 fokon hőlégkeveréssel tűpróbáig süssük. Nem egészen 20 perc alatt megsült. 
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy pont egy számmal nagyobb tepsiben sütöttem, mint kellett volna, azért ilyen laposak. Nyilván, ha vastagabb, tovább kell sütni.



6 megjegyzés:

  1. Nyelek nagyokat, nagyon-nagyon guszta! :) A meggy-mák pedig szuper párosítás, nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Hankka a meggy-mák páros mindig nyerő nálunk :)

      Törlés
  2. Isteni, kipróbáltam ... vesztemre. Azóta hetente 1x muszáj sütnöm, a személymérleget meg jól eldugtam. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy ennyire elnyerte a tetszésedet ez a süti. Van itt egy hasonló kókusszal és ananásszal, azt is érdemes kipróbálni. A mérleggel pedig nem szabad foglalkozni :)

    VálaszTörlés